طلای سرخ معجزه لاغری و تناسب اندام + {ترکیبات موثر}

در حال حاضر روزانه هزاران نفر به دنبال لاغری هستند، و هزاران سایت و محصول در این مورد وجود دارد؛ اما اعتماد کردن به این محصولات سخت است؛ زیرا ما نمی دانیم در دمنوش ها و دارو های لاغری از چه مواد و ترکیباتی استفاده شده است و آیا برای بدن و سلامت ما مضر است یا خیر؟
در این مقاله می خواهیم یک معجزه لاغری معرفی کنیم که در تمام آشپزخانه های ایرانی وجود دارد.
زعفران ادویه ای است که اکثر خانواده های ایرانی در خانه هایشان دارند اما اکثر آنان نمی دانند که یکی از خواص زعفران لاغری و کاهش وزن است.

آنچه در این مطلب میخوانید

خواندنی ها: زعفران چیست؟

سروتونین در زعفران و کاهش وزن

طبق تحقیقاتی که بر روی افرادی که اضافه وزن دارند انجام شد متوجه شدند سروتونین در بدن این افراد بسیار کم است و و افراد تپل برای بدست آوردن سروتونین به خوراکی های دیگر روی می‌ آورند و باعث اضافه وزن آنان می ‌شود، سروتونین هورمون شادی آور است و گیاه زعفران دارای مقدار قابل توجهی سروتونین می ‌باشد. 
زعفران چگونه باعث بی اشتهایی و جلوگیری از پرخوری می ‌شود؟
با خوردن زعفران هورمون های سروتونین در مغز شما افزایش پیدا می‌کند و باعث شادی و نشاط می‌شود و همچنین دیگر برای بدست آوردن سروتونین سراغ خوراکی های دیگر نمی ‌روید و همین امر باعث می ‌شود دیگر پرخوری به سراغتان نیاید.
اما نکته جالب اینجاست که شما می توانید تنها با بو کردن زعفران بین 15 الی 20 دقیقه سروتونین مغز خود را افزایش دهید.

زعفران برای لاغری در طب سنتی

در کتب طب سنتی آماده است استفاده زعفران قبل از غذا باعث می‌ شود اشتها و میل به خوردن غذا کمتر شود.
همچنین پیشنهاد شده در کنار ورزش و برنامه غذایی از شربت زعفران استفاده شود زیرا تاثیر موثری در کاهش وزن دارد. 
خوردن زعفران باعث می ‌شود آنزیم لیپاز پانکراس در بدن مهار شود در نتیجه از هضم چربی های غذا جلوگیری می‌کند و میزان کالری کاهش پیدا می‌ کند. 
زعفران یک نوع آنتی اکسیدان موثر است و استفاده از آن باعث می‌شود سیتوکین های التهابی سرکوب شوند و به دلیل همین کار لاغری و تناسب اندام صورت می ‌گیرد.

ترکیبات زعفران برای لاغری

زعفران را با خیلی از مواد غذایی از جمله تخم شربتی، شیر، چای و… می توان ترکیب کرد که در ادامه هر کدام برا به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

زعفران و شیر

یکی از ترکیبات مفید و مغذی شیر همراه با زعفران است علاوه بر اینکه خواص دارویی دارد برای لاغری هم مفید است و بسیار مغذی می‌ باشد.
روش های زیادی برای درست کردن این معجون فوق العاده وجود دارد اما بهترین آن این است که اول زعفران را با هل مشهد ترکیب کرده و هر دو را پودر(سابیدن) کرده و سپس با شیر گرم ترکیب کنید تا رنگ زعفران در شیر حل شود.
روش دیگری برای تهیه شیر و زعفران می ‌توان گفت:
ابتدا شیر را بر روی شعله گاز قرار داده و با حرارت کم آن را هم زده و زعفران را دم کرده، حال زعفران را با شیر مخلوط می‌ کنیم و اگر مایل بودید می توانید به مقدار لازم، شکر یا عسل به آن اضافه کنید.
شیر و زعفران هر دو خواص زیادی دارند؛ شیر برای استحکام دندانها و استخوان ها مفید می‌ باشد همچین خواص زعفران برای لاغری و همینطور نشاط آور و ضد افسردگی می ‌باشد.
ترکیب این دو باهم و نوشیدن آن باعث می‌ شود فرد احساس سیری کند و از خوردن غذا های دیگر منصرف شود و در آخر منجر به لاغری می ‌شود.

زعفران و شیر

زعفران با تخم شربتی

اگر قصد دارید زودتر اضافه وزن خود را از دست بدهید پیشنهاد می‌ کنیم این ترکیب فوق العاده را از دست ندهید.
یکی از مهم ترین عواملی که در کاهش وزن تاثیر دارد تخم شربتی است؛ شما می توانید شربت زعفران را تهیه کنید سپس آن را با تخم شربتی ترکیب کنید تا از خواص و تاثیر فوق العاده این دو بهرمند شوید.
البته توجه کنید اگر تخم شربتی را با شکر، قند و هر ماده شیرین کننده ترکیب کنید خواص کاهش دهنده اشتها آن کم می ‌شود در نتیجه پیشنهاد می ‌کنیم برای طعم دار کردن این معجون از گلاب یا هل استفاده کنید.
برای لاغری سعی کنید روزانه نیم ساعت قبل از وعده غذایی یک لیوان از ترکیب زعفران با تخم شربتی میل کنید.
در فصول سرد سال بجای ترکیب شربت زعفران با تخم شربتی می ‌توانید از ترکیب دمنوش زعفران با تخم شربتی استفاده کنید.

زعفران و تخم شربتی

زعفران با چای برای لاغری

برای رسیدن به تناسب اندام شما می توانید از ترکیب چای زعفرانی یا دمنوش زعفران استفاده کنید.
بهتر است بعد از خوردن غذا یک فنجان چای زعفران میل کنید تا هم به هضم غذا کمک کند هم متابولیسم بدن را افزایش دهد.
البته قبل از غذا هم می ‌توانید میل کنید که در کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن موثر است. 

زعفران و چای

چه مقدار زعفران برای لاغری استفاده کنیم؟

برای تناسب اندام و لاغری حدودا 88 تا 90 میلی گرم زعفران به طور یک روز در میان باید استفاده شود (90 میلی گرم معادل 0/09 گرم زعفران است تقریبا 3 شاخه کلاله زعفران می شود) که شما می توانید با استفاده از روش های که بالاتر ذکر کردیم این مقدار از زعفران را مصرف کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *