بهترین زمان خوردن آجیل چه ساعتی است؟ (ساعت طلایی مصرف آجیل)

خوردن آجیل برای همه افراد از اهمیت بالایی برخودار است؛ چراکه به دلیل وجود مواد مغذی بسیار در آجیل می‌توان شاهد تاثیرات مثبتی در سلامت بود. وجود خاصیت آنتی اکسیدانی، وجود آهن، منیزیم، پروتئین، اسید‌های چرب و… باعث شده تا طرفداران بسیاری داشته باشد. زمانی که از آجیل استفاده می‌کنیم می‌توانیم شاهد جلوگیری از دیابت باشیم، استخوان‌های خود را مستحکم کنیم و از بروز آلزایمر جلوگیری کنیم که این موارد تنها برخی از خواص آجیل هستند. مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام میل کردن آجیل باید در نظر داشت، زمان آن است. هچند هرزمانی که آجیل مصرف شود خواص مخصوص خود را دارد. ما در ادامه این مقاله به اینکه بهترین زمان خوردن آجیل چه ساعتی است و خواص مصرف آجیل در زمان های مختلف میپردازیم. اگر این مواد خوراکی خوشمزه و مغذی را در زمان طلایی مصرف آجیل میل کنید، شاهد تاثیرگذاری بیشتر آن خواهید بود. یکی دیگر از نکات مهم در افزایش تاثیر آجیل، خرید آجیل درجه یک از مراکز معتبر است.

تصویری شامل یک بسته آجیل 4 مغز و یک ظرف چوبی که درون و اطراف آن مقداری آجیل 4 مغز ریخته شده با بک گراند چوبی

آنچه در این مطلب میخوانید

بهترین زمان خوردن آجیل

زمان طلایی خوردن آجیل یکی از ابهامات افراد است؛ چراکه اغلب نمی‌دانند که چه زمانی مواد مغذی مناسب را به بدن خود برسانند و در اختیار آن قرار دهند که بدن جذب بهتری داشته باشد. از نظر ما بهترین زمان خوردن آجیل ابتدای صبح بوده و بهتر است در زمان خوردن صبحانه یا به صورت ناشتا از آن استفاده کرد. زمانی که در این ساعت و شرایط از آجیل استفاده می‌کنید، می‌توانید سطح کلسترول بد خون خود را کم کنید و پایین آورید. نتیجه این کار این است که شما به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا نمی‌شوید و می‌تواند نکته مثبتی باشد. همچنین زمانی که هنگام صبح از آجیل استفاده می‌شود می‌توان کبد خود را سم‌زدایی کرد و با این کار می‌توان انرژی بسیاری را برای خود تولید کرد. آجیل می‌تواند مانع از اشتها شما شود و از خوردن خوراکی و مواد چاق کننده شما را منع می‌کند. پس نتیجه میگیریم زمان طلایی خوردن آجیل ابتدای صبح به صورت ناشتا یا به همراه صبحانه است.

تصویری ظرفی که درون آن مقدار زیادی کشمش و فندوق ریخته شده و سرریز آن روی زمین چوبی ریخته است.

خوردن آجیل در عصر

اگر نتوانستید آجیل را در هنگام صبح میل کنید، پس از صبح، بهترین زمان خوردن آجیل در زمان عصر است. در این زمان نیز می‌توان انرژی مناسب و کافی را برای بدن ایجاد کرد. بهترین آجیل‌هایی که می‌توان در عصر از آنها استفاده کرد بادام هندی، پسته، فندوق، انجیر و… هستند. مزیت خوبی که خوردن آجیل در این زمان از روز برای شما به همراه دارد این است که می‌توانید اشتهای خود را کنترل کنید. همچنین می‌توانید آن را کاهش داده و برای خوردن شام از مواد غذایی کمتری استفاده نمایید.

خوردن آجیل در شب

شب نیز می‌تواند زمانی خوبی برای میل کردن آجیل باشد که بهترین آجیل برای این زمان گردو است. در گردو می‌توان شاهد وجود امگا 3 بود که به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و یبوست را از بین می‌برد. برای مصرف آجیل در زمان شب باید آجیلی را انتخاب کنید که سنگین نباشد. بادام هندی یکی از آجیل‌هایی است که اصلا برای شب مناسب نیست و می‌تواند سنگینی زیادی را برای شما ایجاد کند.

بهترین زمان خوردن آجیل برای افزایش وزن

برخی افراد از وزن خود ناراضی هستند و تمایل دارند تا افزایش یابد. یکی از بهترین راهکارها خوردن آجیل است. در آجیل به دلیل وجود چربی بالا می‌توان افزایش وزن را شاهد بود؛ اما باید توجه داشت که چربی موجود در آجیل از نوع سالم و بدون خطر است و برای بالا بردن وزن خود می‌بایست از مقدار آجیل بیشتری در روز استفاده کرد تا به وزن ایده‌آل رسید.

زمان مناسب برای مصرف آجیل در بدنسازی

آجیل می‌تواند برای بدنسازی مزایای بسیاری داشته باشد. زمانی که از آجیل استفاده می‌کنیم انرژی بسیار مناسبی تولید شده و باعث رفع خستگی در بدنسازها می‌شود. اگر بخواهیم بهترین زمان را برای انتخاب مصرف آجیل در نظر بگیرید، باید به رژیم غذایی توجه کنید. همچنین باید برای تعیین بهترین زمان با مربی و متخصص تغذیه خود مشورت نمایید؛ اما در حالت کلی بهترین زمان برای خوردن آجیل نیز در زمان صبح خواهد بود.

تصویری از ظرف آجیل درون آن و اطرافش پر از پسته، بادوم هندی، فندوق و بادوم درختی است.

سخن پایانی

مصرف آجیل می‌تواند انرژی بالایی را برای بدن تولید کند و در طول روز می‌توان از شادابی و سرحالی موجود لذت برد. انواع آجیل برای بدن مناسب است و وجود ویتامین، مواد مغذی، آهن، منیزیوم و… باعث می‌شود تا بدن رفرش شود. مصرف آجیل بهتر است در زمان صبح باشد تا بتواند انرژی لازم را برای بدن تامین کند. بدنسازان نیز باید از آجیل استفاده کنند تا انرژی لازم برای بدن آنها تولید شود و بتوانند نتیجه مطلوبی را کسب کنند.

2 دیدگاه در “بهترین زمان خوردن آجیل چه ساعتی است؟ (ساعت طلایی مصرف آجیل)

  1. حسین یوسفی گفت:

    واسه حجم گرفتن برا بدنسازا بهتره آجیل رو قبل تمرین خورد یا بعد تمرین؟

    1. سلام 🌱
      این مدل موارد رو بهتره با مربی خود در میون بذارید تا به صورت اختصاصی در برنامه غذاییتون قرار بگیره.
      با احترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *