شیوه درمان سریع سرماخوردگی با هل سبز - هل سبز برای گلو درد و سرفه

با شروع فصل سرما برخی افراد دچار سرماخوردگی، سردرد، گلو درد و سرفه می‌شوند. گاهی سرفه آنها بسیار خشک است و افراد را آزار می‌دهد. علاوه‌بر ایجاد ناراحتی برای فرد می‌توانیم شاهد کاهش اشتها، بلعیدن سخت غذا، سرفه و عطسه باشیم. برای کاهش درد و ناراحتی و بهبود شرایط می‌توانیم از برخی مواد خوراکی و گیاهی استفاده کنیم که یکی از آنها هل سبز برای سرماخوردگی و گلو درد و سرفه است. خواص هل سبز می‌تواند شما را در بهبود سرماخوردگی، گلو درد و سرفه یاری دهد.

جالب است بدانید که هل می‌تواند نقش یک محرک را ایفا کند و از آن به عنوان آنتی بیوتیک استفاده کرد. وجود خاصیت آنتی بیوتیکی در هل سبب می‌شود تا بیماری شما یعنی سرماخوردگی، گلو درد و سرفه بهبود پیدا کند. زمانی که گلو درد داریم مواد سمی و عفونی می‌توانند در روده جمع شوند و بر سیستم ایمنی اثرات بدی بر جای بگذارند. در این شرایط با بهره بردن از هل می‌توان مشکلات موجود در گوارش را از بین برد. در هل سبز مقدار زیادی آلکالوئید وجود دارد که نقش آنتی اکسیدان را ایفا می‌کند که در این راستا می‌توانند به سلامت بدن کمک کنند. همچنین دانه‌های هل خاصیت ضد التهابی دارند و می‌توانند شما را در بهبود گلو درد یاری دهند.

هل سبز برای سرماخوردگی

آنچه در این مطلب میخوانید

درمان سرماخوردگی با هل سبز

اگر بخواهیم سرماخوردگی خود را با هل تسکین دهیم می‌توانیم دمنوش هل درست کنیم. دمنوش گرم می‌تواند به شما کمک کند تا بهبود یابید. برای اثرگذاری بهتر این فرآیند می‌توان چند تکه برگ نعنا نیز در دمنوش انداخت تا به آرامی دم بکشد و با مقداری عسل می‌توان آن را شیرین کرد و از خواص بی‌نظیر عسل نیز بهره برد. هنگامی که از این دمنوش میل نمایید، می‌توانید باز شدن غشای مخاطی خود را احساس کنید.

درمان سرفه با هل سبز

برای بهبود سرفه می‌توان معجون هل درست کرد. برای این کار می‌بایست در ابتدا یک قاشق چایخوری از هل پودر شده را داخل لیوان بریزید. در ادامه نیز باید یک چهارم قاشق چایخوری را از نمک معدنی پر کنید و داخل لیوان ریخته و از عسل نیز یک قاشق چایخوری بر روی مواد بریزید. آب را گرم کرده و با مواد دیگر مخلوط نمایید. بعد از میل کردن این معجون می‌توانید شاهد بهبود سرفه‌های خود باشید.

هل سبز برای گلو درد هل سبز برای سرفه

درمان سرفه خشک با هل سبز

سرفه خشک یکی از بدترین قسمت‌های سرماخوردگی است. اگر دچار سرفه خشک هستند باید هل سبز و میخک میل کنید. از هل و میخک یک قاشق چایخوری بردارید و داخل آب ولرم بریزید. این محلول را میل کنید تا اثرات خود را بر روی سرفه بگذارد. توجه داشته باشید که می‌توان از هل و میخک به صورت دمنوش نیز استفاده کرد. برای درست کردن دمنوش نباید هل و میخک را آسیاب کنید. این دمنوش می‌تواند سوزش گلو درد را بهبود ببخشد و آلودگی‌ها و میکروب‌های موجود در گلو را از بین ببرد. هر دو این مواد یعنی میخک و هل خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و می‌توانند سموم را غیر فعال و از بین ببرند.

درمان گلو درد

اگر گلو درد دارید می‌توانید چند دانه هل درجه یک را به درون آب بریزید و اجازه دهید 15 دقیقه بجوشد. با میل کردن این دمنوش هم در صبح و هم در زمان عصر می‌تواند به شما کمک کند.

سخن پایانی

هل از آن دسته گیاهان است که می‌تواند به شما در درمان گلو درد، سرفه، سرماخوردگی و… یاری دهد. اگر در فصول مختلف دچار این مشکل شده باشید می‌تواند با میخک، عسل، نمک معدنی، برگ نعنای تازه و… دمنوش‌های مختلف تهیه نمایید و میل کنید. وجود خواص آنتی باکتریال، آنتی اکسیدان و… در هل باعث می‌شوند تا سموم از بدن خارج شوند و به شرایط و بیماری شما کمک گردد.

جهت بهره برداری و تاثیر بیشتر، پیشنهاد ما با شما استفاده از هل مشهد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *