زعفران دختر پیچ چیست؟

زعفران دختر پیچ چیست؟ اگر بخواهییم که تنها در یک جمله جواب این سوال را بدهیم باید بگوییم که، زعفرانی که دارای رشته کامل است را زعفران دختر پیچ می گوییم. در ادامه این مقاله با زعفران باراد همراه باشید تا به صورت کامل و جامع، سوال زعفران دختر پیچ چیست؟ را پاسخ دهیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

خواندنی ها: زعفران دختر پیچ چیست؟

زعفران دختر پیچ

زعفران دختر پیچ چیست؟

همانطور که می دانید زعفران دارای انواع مختلفی می باشد و زعفران دختر پیج یکی از انواع زعفران می باشد که همان طور که بالا تر نیز گفتیم، زعفران دختر پیچ زعفرانی است که دارای یک رشته کامل از زعفران باشد. قابل به ذکر می باشد که زعفران دختر پیچ دارای نام های متنوع و زیادی می باشد برخی از از این نام ها عبارت اند از: زعفران دسته، زعفران رشته کامل، زعفران رشته ای و زعفران دختر پیچ که تمامی این نام ها به معنای رشته کامل زعفران است.

علت نام گذاری و منظور از دختر پیچ چیست؟

در زمان های قدیم دسته بندی کردن و همچنین بسته بندی کردن زعفران رشته کامل را دختران انجام می دادند و علت نام گذاری این نوع زعفران نیر به همین دلیل می باشد، قابل به ذکر می باشد که امروزه نیز در برخی از نقاط جهان دسته بندی و بسته بندی زعفران رشته کامل همچنان توسط زنان صورت می گیرد و از روش های صنعتی استفاده نمی شود.

منظور از مادر زعفران در زعفران دختر پیچ چیست؟

همانطور که می دانید زعفران دختر پیچ یک رشته زعفران کامل است، و هیچ تغییری در رشته زعفران صورت نمی گیرد به همین علت بسیار از افراد بر این باورند که زعفران دختر پیچ تمام خواص زعفران را به صورت یکجا دارد. و به همین دلیل به زعفران رشته کامل یا دختر پیچ را ماد زعفران ها نامیده اند.

زعفران دختر پیچ یا زعفران رشته ای

ویژگی های زعفران دختر پیچ

  1. همانطور که بالاتر نیز گفتیم در زعفران دختر پیچ تمامی خواص زعفران به صورت کامل وجود دارد.
  2. به علت این که کلاله ها و خامه های زعفران دختر پیچ روی هم قرار می گیرند قدرت رنگ دهی، طعم و بو زعفران دختر پیچ بسیار عالی می باشد.
  3. قیمت زعفران دختر پیچ به نسبت پایین و مرقون به صرفه می باشد.
  4. احتمال تقلب در زعفران دختر پیچ بسیار پایین می باشد، و این یکی از علت های محبوبیت این زعفران می باشد.

چگونگی تولید و برداشت زعفران دختر پیچ

به صورت خیلی خلاصه باید بگوییم که رشته کامل زعفران از گلبرگ جدا می شود، و دسته های چیده شده را روی هم قرار می دهند و در نهایت با استفاده از یک نخ نازک بخش خامه ای زعفران بسته می شود.

زعفران دختر پیچ یا دسته ای

خواص زعفران دختر پیچ

همانطور که بالاتر نیز گفتیم زعفران دختر پیچ دارای تمامی خواص زعفران به صورت یکجا می باشد اما در این قسمت برخی از خواص زعفران دختر پیچ را بازگو می کنیم.

  • ضد افسردگی
  • ایجاد آرامش
  • برطرفی تنگی نفس
  • کاهش درد
  • تقویت استخوان ها
  • پیشگیری از سرطان
  • بهبود دیابت
  • کمک به گردش خون
  • و…

همانطور که می دانید هرقدر که زعفران شما تازه تر باشد خواص آن نیز بیشتر است و به همین دلیل توصیه می کنیم در هنگام خرید زعفران زعفران مشهد را خریداری کنید.

قیمت زعفران دختر پیچ

قیمت تمامی انواع زعفران به کیفیت و درجه زعفران بستگی دارد اما می توان گفت که به علت این که زعفران دختر پیچ ظاهر زیبایی ندارد، قیمت آن نیر نسبت به باقی انواع زعفران مرقون به صرفه تر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *