تفاوت زرشک پفکی و دانه اناری چیست؟ {نحوه تولید و تشخیص}

می توان گفت که زرشک پفکی و زرشک دانه اناری از انواع زرشک می باشد، اما تفاوت زرشک پفکی و دانه اناری چیست؟ برای جواب به این سوال باید بگوییم که هردو آنها زرشک هستند و هیچ تفاوتی در کاربرد غذایی و نوع کاشت آنها وجود ندارد، تفاوت آنها در واقع به نحوه برداشت و خشک کردن زرشک می باشد که در ادامه به صورت کامل تفاوت زرشک پفکی و دانه اناری را بازگو می کنیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

خواندنی ها: زرشک پفکی چیست؟

زرشک دانه اناری

تفاوت های زرشک پفکی و دانه اناری

در این بخش قصد داریم تفاوت های زرشک پفکی و دانه اناری را نام ببریم و در ادامه مقاله به صورت کامل تر این تفاوت ها را بازگو می کنیم، پس با زعفران باراد در ادامه این مقاله همراه باشید.

نحوه برداشت:

یکی از مهم ترین تفاوت های زرشک پفکی و دانه اناری نحوه برداشت آنها می باشد.

نحوه خشک کردن:

مهم ترین تفاوت زرشک پفکی و دانه اناری در نحوه خشک کردن زرشک می باشد.

زمان خشک شدن:

زرشک دانه اناری برای خشک شدن تنها به 20 دقیقه زمان نیاز دارد اما زرشک پفکی برای خشک شدن 6 ماه زمان نیاز دارد.

کیفیت و رنگ:

به صورت کلی می توانییم بگوییم که زرشک پفکی دارای قدرت رنگ دهی و به صورت کلی دارای کیفیت بهتری از زرشک دانه اناری می باشد.

قیمت:

کیفیت زرشک پفکی بهتر از زرشک دانه اناری می باشد و به همین دلیل قیمت این نوع زرشک نیز بیشتر می باشد.

نحوه برداشت زرشک دانه اناری

زرشک دانه اناری را همراه با شاخه و یا بدون آن برداشت می کنند، اما یکی از روش هایی که برای برداشت زرشک دانه اناری صورت می گیرد، زدن ضربه به درختچه می باشد که پس از آن میوه های افتاده را جمع می شوند.

نحوه خشک کردن زرشک دانه اناری

برای این که زرشک دانه اناری را خشک کنند آن را بر روی یک سطح صاف و جلوی نور آفتاب قرار می دهند. زرشک دانه اناری برای خشک شدن حدود 20 دقیقه زمان لازم دارند.

نحوه برداشت زرشک پفکی

نوع برداشت زرشک پفکی با زرشک دانه اناری متفاوت می باشد، زرشک پفکی را همراه با شاخه از درختچه جدا می کنند و تا به هنگام خشک شدن زرشک پفکی شاخه را از آن جدا نمی کنند.

خواندنی ها: خواص زرشک پفکی

نحوه خشک کردن زرشک پفکی

بر خلاف زرشک دانه اناری که با استفاده از نور خورشید خشک می شوند، زرشک پفکی با استفاده از سایه خشک می شود.

بعد از چیندن زرشک پفکی همراه با شاخه، آنها را به یک سری اتاق های بزرگ می برند و همانند انگور زرشک ها را از شاخه های آن آویزان می کنند. زرشک پفکی را در یک محیطی که دمای معمولی دارد و همچنین هیچ افتابی در ان وجود نداشته باشد به مرور زمان خشک می کنند که همین امر باعث می شود که زرشک باد شود. زرشک پفکی برای خشک شدن حدود 6 ماه زمان لازم دارد، همچنین قابل به ذکر می باشد که بزرگ ترین تفاوت زرشک پفکی و دانه اناری در نحوه خشک کردن زرشک می باشد.

زرشک پفکی

نحوه تشخیص انواع زرشک

تا به اینجا تفاوت های زرشک پفکی و دانه اناری را بازگو کرده ایم، شما می توانید برای تشخیص انواع زرشک از تفاوت های ظاهری زرشک همانند رنگ و یا پفکی بودن زرشک ها استفاده کنید، اما متاسفانه افراد سود جو همیشه وجود دارند، این افراد توانسته اند به خوبی محصولات تقلبی زرشک را جایگزین محصول اصلی آن کنند و روش تشخیص آنها اصلا راحت نمی باشد؛ به همین دلیل بهترین راه برای خریداری زرشک، خرید زرشک از فروشگاه های معتبر می باشد.

 در صورتی که قصد دارید زرشک درجه یک و اصل را بدون هیچ نگرانی خریداری کنید به صفحه زرشک مشهد بروید.

نتیجه گیری

به صورت کلی می توانیم بگوییم که تفاوت زرشک پفکی و دانه اناری در نحوه برداشت و خشک کردن آن می باشد، که همین امر باعث شده است تا زرشک پفکی دارای کیفیت بسیار بهتری نسبت به زرشک دانه اناری داشته باشد.

اگر سوالی در رابطه با تفاوت زرشک پفکی و دانه اناری داشتید برامون کامنت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *