زعفران شبه نگین چیست؟

شاید شما هم به هنگام خرید زعفران، به زعفران شبه نگین برخورده باشید و برایتان سوال شده باشد که زعفران شبه نگین چیست؟ برای جواب این سوال به صورت کلی باید بگوییم که زعفران شبه نگین، زیر مجموعه زعفران نگین می باشد. در ادامه با زعفران باراد همراه باشید تا به صورت جامع تر این موضوع را بازگو کنیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

زعفران شبه نگین

زعفران شبه نگین چیست؟

همانطور که بالاتر نیز گفتیم زغفران شبه نگین در واقع جزو و زیر مجموعه زعفران نگین است. باید بگوییم که زعفران شبه نگین نسبت به انواع زعفران دارای کیفیت و قدرت رنگ دهی پایین تری می باشد، به همین دلیل قیمت زعفران شبه نگین بسیار به صرفه و ارزان می باشد.
زعفران شبه نگین دارای محبوبیت خوبی در بازار می باشد، و یکی از مهم ترین علت های آن نیز قیمت زعفران شبه نگین می باشد، که نسبت با باقی زعفران های موجود پایین تر می باشد.
زعفران شبه نگین دارای رشته های باریک و خم خورده می باشد، همچنین قابل ذکر است که زعفران شبه دم و یا سفیدی ندارد.

کاربرد های زعفران شبه نگین

از زعفران شبه نگین در غذاهای ایرانی، هندی و به صورت کلی در آشپزی استفاده می شود و کاربرد دارد.
باید بگوییم که کاربرهای زعفران شبه نگین همانند باقی انواع زعفران می باشد تنها با این تفاوت که، زعفران شبه نگین دارای کیفیت پایین تری می باشد و به همین دلیل ممکن است تا نتیجه دلخواهی که شما می خواهید را به دست نیاورید.

ویژگی های زعفران شبه نگین

  • زعفران شبه نگین بسیار خوش رنگ می باشد.
  • زعفران نگین رشته های به هم چسبیده ندارد.
  • رشته های زعفران نگین دارای خم خوردگی می باشد.
  • زعفران شبه نگین هیچ خامه ای ندارد.
  • کلاله های زعفران شبه نگین به صورت سه شاخه ای می باشد.

قیمت زعفران شبه نگین

درسته که بالاتر گفتیم زعفران شبه نگین دارای قیمت به صرفه و ارزان تری نسبت به باقی زعفران ها دارد، اما باید توجه داشته باشیم که قیمت تمامی انواع زغفران بستگی به کیفیت و تازگی آن دارد، برای مثال اگر زعفران شبه نگین تازه باشد و یا از کیفیت به نسبت خوبی برخور دار باشد قیمت آن می تواند زیاد تر شود.
توصیه می کنیم در صورتی که قصد خرید زعفران شبه نگین را دارید، حتما این نوع زعفران را از شهر مشهد خریداری کنید، زیرا که زعفران مشهد همیشه به تازگی و کیفیت درجه یک معروف بوده.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل و جامع زعفران شبه نگین را برای شما عزیزان بازگو کنیم.
در صورتی که در این باره سوالی دارید، برامون کامنت کنید تا در اولین فرصت به شما پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *