روش نگهداری زرشک

شاید شما هم دوست داشته باشید بعد از خرید زرشک، بتوانید از زرشک به درستی نگهداری کنید تا همیشه به تازگی روز اول باشه. اما چه جوری باید این کارو کرد؟ بهترین روش نگهداری زرشک چیست؟ در ادامه قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

خواندنی ها: روش نگهداری زرشک

روش نگهداری زرشک

زرشک جزو دسته میوه قرار دارد، این میوه دارای خاصیت های زیادی می باشد و همچنین در آشپزی ایرانیان نقش بسیار پررنگی دارد.
اگر می خواهید زرشک را طوری نگهدارید که هم مانند روز اول تازه باشد، باید از همان اول زرشک تازه داشته باشید. و همانطور که خودتان می دانید، زرشک مشهد به علت تولید این میوه در استان خراسان رضوی به تازه بودن بسیار معروف می باشد.

بهترین روش نگهداری زرشک

روش نگهداری زرشک خشک شده

نگهداری زرشک به صورت کلی کاملا بستگی به شرایط و مکان نگهداری آن دارد، در ادامه بهترین مکان و روش نگهداری زرشک را بازگو می کنیم.

نگهداری زرشک خشک شده در آشپزخانه

اول از هممه باید بگوییم که بهتر است زرشک خشک شده را درون یک کیسه نخی خشک بریزید، ظروف پلاستیکی درب دار نیز پشنهاد خوبی است.
زرشک را به دور از نور خورشید نگهدارید هم چنان باید زرشک را در مکانی خشک نگهداری کنید، در صورتی که به زرشک خشک شده رطوبت برسد و یا اگر آن را بشورید، زرشک خشک شده شروع به کپک زدن و کرم زدن می کند.
همچنین پیشنهاد می کنیم هر چند وقت یک بار، درب زرشک را باز کنید و یا به عبارتی دیگر زرشک را هوا دهید.

نگهداری زرشک خشک شده در یخچال

یکی دیگر از روش های نگهداری زرشک خشک شده، نگهداری آن در یخچال می باشد، در این روش تنها کافیست، زرشک را کمی بشویید و اجازه دهید تا خشک شود سپس زرشک خشک شده را درون یک کیسه نخی و یا یک ظرف درب دار پلاستیکی بریزید و آن را درون کشوی یخچال قرار دهید.

نگهداری زرشک خشک شده در یخچال

نگهداری زرشک خشک شده در فریزر

اگر قصد دارید که زرشک خشک شده را در یک مدت زمان طولانی نگه دارید، ما روش فریز کردن را به شما پیشنهاد می دهیم.
برای این روش در ابتدا باید زرشک را بشورید و اجازه دهید تا زرشک به صورت کامل خشک شود، سپس زرشک خشک شده را درون یک ظرف پلاستیکی درب دار و یاکیسه نخی ریخته و آن را فریز می کنیم.
به این نکته نیز توجه کنید که هیچگونه هوا و یا رطوبتی نباید وارد ظرف زرشک شود.

روش نگهداری زرشک تازه

اگر شما زرشک تازه خریداری کرده اید و قصد خشک کردن آن را ندارید برای نگهداری این زرشک دو راه دارید. نگهداری زرشک در یخچال و نگهداری زرشک در فریزر.

نگهداری زرشک در یخچال

برای نگهداری زرشک درون یخچال تنها کافیست در ابتدا زرشک را با دقت تمام از شاخه جدا کنید، و همچنین مراقب باشید که زرشک را له نکنید. در مرحله بعدی باید زرشک را بشورید و آن ها را روی یک پارچه خشک و تمیز بذارید تا خشک شوند. الان تنها کافیست زرشک را درون یک ظرف پلاستیکی درب دار بریزید. و آن را درون کشو یخچال بگذارید.

نگهداری زرشک در فریزر

این روش نیز دقیقا همانند روش نگهداری زرشک درون یخچال می باشد، تنها باید به یک نکته خیلی مهم را در نظر داشته باشید و آن این است که شما بعد از اینکه زرشک را از فریزر خارج می کنید باید خیلی سریع از آن استفاده کنید وگرنه به علت بافت آبدار موقع خروج از فریزر خیلی زود خراب می شوند.

روش نگهداری زرشک در فریزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *